tofu prikazna slika
Blog,  Novo,  Recepti,  Sredinih 5

Kako pripravimo užiten tofu

Tofu je živilo iz soje. Ker je dober vir rastlinskih beljakovin, ga pogosto priporočam vegetarijancem in veganom. Tofu ima namreč poleg visoke vsebnosti beljakovin malo kalorij, vsebuje železo in je vir kalcija ter vitamina B1.

Povprečne hranilne vrednosti tofuja (100 g): 70 kcal; 3,5 g maščob; 1,5 g ogljikovih hidratov; 8,2 g beljakovin; 0,9 g vlaknin. [1]

Moje prve poskuse uporabe tofuja bi lahko z ljubko (ali pa niti ne tako zelo ljubko) pomanjševalnico imenovali to-fuj-ček. Je bil res ‘fujček’, moj prvi tofujček. ? To pa zato, ker ga takrat še nisem znala ustrezno pripraviti.

Skrivnost tofuja je v njegovi pripravi. Nobeno osnovno živilo, ki ga skuhamo ali spečemo brez začimb in dodatkov, nima okusa. Tofu ni izjema.

Da se tudi vam ne bi zgodilo, da bi pripravili tofujček, sem za rubriko Srednih 5 povzela nekaj nasvetov, kako pripraviti tofu, da postane ne samo užiten, ampak, z nekaj vaje, božanski.

1. nasvet: Uporabite tofu, ki je primeren za jed, ki jo pripravljate

Obstaja več vrst tofujev: navadni, dimljen, svilnat, tofuji z različnimi dodatki (rožmarina, popra, oreščkov, paprike…), skratka malo morje tofujev. Niso pa vsi uporabni za vse jedi. 

Navaden tofu nima posebnega okusa in je primeren za praženje, cvrtje, kot dodatek k juham, za kreme,… Ker nima močnega okusa, ga je nujno potrebno začiniti, drugače je pač – brez okusa!

Svilnat tofu uporabljamo v sladicah. Dimljen tofu in tofu z dodatki načeloma ne potrebujeta dodatnega začinjanja ali mariniranja. Spodnji nasveti se nanašajo predvsem na navaden tofu.

2. nasvet: Tofu »ožemite«

Naredite vse, da se znebite odvečne vode v tofuju. Tudi med navadnimi tofuji obstajajo velike razlike med proizvodi in proizvajalci. Kupite lahko že precej kompaktne bloke tofuja, ali takšne, ki so že v osnovi bolj ‘mokri’. Poskusite različne izdelke v različnih trgovinah in ugotovite, kateri vam najbolj ustreza. 

V nekem video posnetku sem videla, da so so tofu, da bi se znebili odvečne vode, večkrat zamrznili in odmrznili in s pomočjo inovativnih malih stiskalnic iztiskali tekočino. Ker se mi je postopek zdel preveč kompliciran in predvsem dolgotrajen, tega nisem nikoli poskusila, ampak, če imate čas in voljo eksperimentirati, mi sporočite, kako se postopek obnese. 

Načeloma je dovolj, da blok tofuja narežete na daljše trakove, ki jih zavijete v čisto krpo, nato pa z rokami stisnete ob kuhinjsko desko. Druga možnost s katero lahko odstranite odvečno vodo je, da tofu zložite v stolpiče in obtežite s knjigo. Ožet tofu nato po potrebi narežite na večje ali manjše kocke in OBVEZNO marinirajte! 

3. nasvet: Tofu obvezno marinirajte

Obstaja več načinov in marinad za tofu. Če ga boste uporabili v jedeh, ki imajo pridih po Aziji, uporabite začimbe, ki prihajajo od tam: koriandrova semena, kurkuma, limonska trava, kumin, kumina, rumena gorčična semena, ingver, sladka paprika, curry… V ta namen lahko uporabite že pripravljeno mešanico začimbe za tofu Yokos (Sonnentor). Obvezna sestavina marinade je tudi sojina omaka. Namesto sojine omake ali skupaj z njo lahko uporabite tudi tamarind omako, curry pasto, karkoli z močnejšim okusom, ki vam je všeč.

Marinadi za tofu običajno dodam gorčico, pikico kakšne ‘smetanaste’ omake (zaradi laktozne intolerance uporabljam sojino ali ovseno smetano), sezamovo ali oljčno olje in česen (sesekljan strok, ali česen v prahu). 

Tofu marinirajte vsaj pol ure. Marinado lahko pripravite že zjutraj, in tofu marinirate, dokler ste v službi. Ko se boste vrnili domov, bo tofu že pripravljen, da ga hitro pripravite za kosilo ali večerjo. Tofu lahko v marinado vstavite tudi zvečer in ga v hladilniku marinirate čez noč.

4. nasvet: Toplotna obdelava tofuja

Tofu lahko pripravite na več načinov. Lahko ga kuhate, pečete v ponvi, v pečici, ali cvrete. Zadnjega načina priprave ne uporabljate prepogosto, saj cvrtje doda jedem precej (nezdravih) maščob in posledično kalorijsko vrednost.

5. nasvet: Eksperimentirajte!

Tofu lahko uporabite v praktično kateremkoli receptu. Za brezmesno različico recepta meso nadomestite s tofujem in tako poskrbite za okusen in polnovreden obrok.

Za začetek lahko preizkusite naslednje preizkušene recepte s tofujem:

  1. Zelenjavni Quiche s tofujem
  2. Dimljen tofu s krompirčkom in zelenjavo 
  3. Maroški kuskus s pisano zelenjavo in tofujem
  4. Tofu z azijskimi rezanci
  5. Tofujeva čokoladna pena iz svilnatega tofuja

[1] https://www.zps.si/index.php/hrana-in-pijaa-topmenu-327/nasveti-za-zdravo-prehranjevanje/8576-tofu-7-8-2017

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.