Header image - new year goals
Blog,  Novo,  Življenjski slog

Kako dobro zastaviti novoletne cilje in jih uresničiti?

Novo leto je čas novih začetkov. To je čas, ko imamo praviloma največ motivacije za spremembe in ko se zdi, da je vsak cilj lažje dosegljiv in vsaka obljuba realnejša. 

Ne glede na to, kakšne cilje in zaobljube si ob prestopu v novo leto zadamo, naj bo to izguba telesne teže, več gibanja, bolj zdrava prehrana, opustitev nezdravih navad ali izboljšanje odnosov, se pogosto zgodi, da jih ne uspemo ali ne znamo uresničiti.

Zakaj se je zaobljub tako težko držati? 

Ali se vam je že kdaj zgodilo, da ste se odločili za neko spremembo, nato pa začetek nenehno prelagali na novo leto, nov mesec, nov ponedeljek, novo jutro? Ali pa ste že začeli in vam je prvih nekaj dni, tednov ali mesecev uspevalo, nato pa ste se postopoma vrnili nazaj na stare tire?

Eden izmed razlogov, zakaj vam ni uspelo vztrajati ali pa morda celo zares začeti, lahko tiči v tem, da si vaših ciljev niste postavili dovolj učinkovito.

Kako si zastaviti dobre in učinkovite cilje?

1. Cilji naj bodo specifični

Pri zastavljanju ciljev bodite čim bolj natančni – določite kaj je vaš cilj ter koliko, do kdaj, kako in zakaj ga želite doseči. V nasprotnem primeru boste zgolj sabotirali sami sebe, saj nenatančno in preohlapno definirani cilji dovoljujejo veliko prostora za izgovore in umik.

Namesto: »Želim shujšati,« je boljše, če vaš cilj natančno definirate: »V 10ih tednih bom shujšal/-a 5 kg.«

Natančna opredelitev cilja vam bo pomagala, da se boste lažje osredotočili na doseganje vašega cilja in tako uresničili zaobljubo, ki ste si jo zadali.

2. Cilji naj bodo časovno opredeljeni

Zelo pomembno je, da niste natančni samo pri določanju ciljev, ampak da definirate tudi časovni okvir. Določite, do kdaj želite doseči zadano. Čeprav so roki zoprni in se jim pogosto radi izogibamo, se takrat, ko jih ne določimo, vse prerado zgodi, da cilji ostanejo samo ideje.

3. Cilji naj bodo realni

Nič ni narobe, če si zastavite visoke cilje, vendar pazite pri načrtovanju. Uresničevanje ciljev načrtujte dolgoročno in postopoma.

Če je vaš cilj velika sprememba, ki se trenutno zdi nedosegljiva, si raje zastavite vmesne, kratkoročne cilje. Nerealno in nezdravo je na primer pričakovati, da boste v enem tednu shujšali 5 kilogramov. Nekaj popolnoma drugačnega pa je, če se izgube telesne teže lotite počasi in si zadate, da boste tistih 5 kilogramov izgubili v 10ih tednih. Postopno zmanjševanje telesne teže med 0,5 kg in 1 kg na teden je bolj realno, zdravo in tudi dolgoročno obvladljivo.

4. Cilji naj bodo merljivi

Ne glede na to, kateri način sledenja rezultatom izberete, naj bo to tehtanje, podoba v ogledalu, fotografiranje ali meritve obsegov, sledite svojim rezultatom.

S sledenjem vidite napredek in s tem ohranjate motivacijo, ki vas vodi proti cilju. Merjenje služi kot povratna informacija o tem, kako uspešni ste.

5. Cilji naj bodo zapisani in podpisani

Pametni pišejo je rek, ki velja v veliko primerih, tudi pri postavljanju ciljev. Kadar svoje cilje zapišemo in jih imamo pred očmi, je verjetnost, da jih bomo uresničili, večja, kot pa če imamo zamisel samo v glavi.

Kadar cilje zapišemo in se pod zapis še podpišemo, pa podpišemo pogodbo s samim sabo in se samemu sebi zaobljubimo, da bomo ta cilj zares dosegli.

6. Dosežene cilje ustrezno nagradite

Ko začnete dosegati prve mejnike na poti do svojega cilja, se ne pozabite nagraditi. Nagrada je lahko odličen motivator, vandar naj bo skladna z vašim ciljem. Če je vaš cilj shujšati, je nesmiselno, da se nagradite s čokolado, saj to ni skladno z vašim ciljem.

Pomislite na to, kaj imate radi. Je to šopek rož, morda masaža, večerja v dvoje, sprostitev ob svečkah, nova obleka, sprehod, knjiga, kino? Poleg zadovoljstva ob osvojenem dolgoročnem cilju ohranjajte v mislih tudi to, kaj se bo spremenilo, kaj bo boljše, kakšen človek boste postali, še preden boste cilj dosegli. Sprememba na bolje je na koncu največja nagrada ob doseženem cilju.

Ker ste si zagotovo tudi vi zadali kakšno novoletno zaobljubo, vam želim veliko sreče in uspeha pri njenem uresničevanju. Predvsem pa vam želim, da vztrajate pri navadah, kajti navade so tiste, ki vas bodo popeljale do zastavljenega cilja. Na prehodu v vsako nadaljnje novo leto še naprej vztrajate pri starih, zdravih in uspešnih navadah in opustite tiste, ki vam morda škodijo.

Srečno in uspešno 2021! ☺

Urša

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.